Plettenberg Bay --> Addo

18 februari 2020 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Zondag

We staan rustig op en ontbijten op ons heerlijke terras. Nog even genieten van dit prachtige huis (Self a Plett, echt een aanrader!)

Dan laden we de auto's vol om via Jeffreys Bay naar Addo te rijden. Vandaag is het echt bloedheet, 37 graden met een warme wind. In de auto met airco is het gelukkig goed te doen, maar de lunch bij Jeffreys Bay is echt zweten. We stappen daarom snel weer in en rijden verder richting Addo. Het laatste stuk rijden we over gravelwegen met stenen en kuilen, voorzichtig rijden dus want we willen geen lekke band. Als er een tegenligger langskomt zie je tijdelijk niets vanwege dikke stofwolken die de gravel veroorzaakt. Dit is wel echt de Afrikaanse beleving.

Robert en Rianne rijden voor ons en gebaren plotseling dat we uit ons raam moeten kijken. En ja hoor, daar spotten we ons eerste echte wilde dier: een giraf! Zo gaaf!!!

We rijden door naar onze verblijfplaats net buiten het nationale park Addo. We slapen in Dung Beetle Guest Farm, waar de eigenaren Rodd en Magna ons verwelkomen en naar onze huisjes begeleiden.

Rianne en Robert slapen in een huisje met buitendouche, heel mooi! De rest slaapt in Dung Beetles, een soort betonnen grotjes in de vorm van de mestkever, het beschermde dier waar dit gebied om bekend staat. Om bij onze Dung Beetles te komen moeten we een stukje door een tropisch bos lopen. Je ziet de huisjes ook niet liggen als je daar loopt, dat geeft een heel natuurlijk gevoel. Erg leuk gedaan! De rest van de farm is ook heel mooi (zie foto's) je kan wel zien dat er veel tijd en aandacht in wordt gestoken.

Er wordt ons afgeraden om vanavond al een safari te doen, aangezien het zo heet is. We gaan ons opfrissen (lees: heel lang heel koud douchen) en rijden dan naar een restaurant in de buurt om wat te eten. Lekker de airco's aan zodat we na het eten hopelijk in wat koelere kamers terug komen. En dan op tijd slapen, want morgenochtend moeten we om 8 uur klaarstaan voor onze eerste safari met Rodd.

1. Priscilla van der Sluis:
    19 februari 2020