Plettenberg Bay

15 februari 2020 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vrijdag

We doen deze ochtend een beetje rustig aan, gaan langs de supermarkt en ontbijten hierna op ons mooie terras met uitzicht op ons zwembad en de zee.

Aan het eind van de ochtend rijden we naar een strand, Nature Valley. Dit is ook weer zo mooi en bijna uitgestorven. Dit plekje is schijnbaar niet zo bekend bij de meeste toeristen, maar wij hadden gelukkig een goede online top gevonden. Peter en ik springen lekker in de golven, Chris en papa lopen een rondje, Rian leest lekker in haar boek. Ontspannen en genieten van de omgeving. Helemaal prima!

We lunchen bij een restaurantje iets verderop en rijden dan weer naar ons huis om even te douchen.

We stappen in de auto en rijden naar een heel mooi uitzichtpunt Knysna Heads. Hierna rijden er naar een visrestaurant in Knysna; Fresh Line Fisheries.

Ter ere van valentijnsdag krijgen alle vrouwen een lootje waarmee later prijzen te winnen zijn, ook krijgen wij een voorgerechtje (meer een toetje eigenlijk) een wafeltje in de vorm van een hartje met slagroom en ijs. Schattig! (Maar de mannen vinden het niet eerlijk haha). We bestellen oesters voor Peter, garnalen, mosselen en viskoekjes als voorafje. Als hoofdgerecht nemen we allemaal een lekkere schotel met vis, heerlijk maar veel te veel. Gelukkig is daar opeens Robert! Hij kan dus mooi genieten van wat left overs en besteld nog wat oesters erbij. Het restaurant heeft geen vergunning om drank te schenken, we mogen daarom met onze eigen wijn en bier aankomen. Heel grappig en een heerlijk wijntje van de Blaauwklippen wijn farm die we tijdens de wijnproeverijen hebben gekocht.

De loterij begint en ja hoor, Chris heeft prijs! Ze wint een zakje chocolaatjes, waarvan ze er een aantal en onze over geeft. Het wordt bijnq cliché, maar het was weer een leuke avond met heerlijk eten.