Swellendam --> Plettenberg Bay

14 februari 2020 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Donderdag

Ons verblijf in Swellendam zit er bijna op, vandaag rijden we door naar Plettenberg Bay. Eerst genieten we nog van een lekker ontbijtje in de schattige voortuin van de Cypress Cottage en gaan we naar het Swellendam Museum. Dit museum bestaat uit een paar gebouwen, waaronder huizen die nog in staat zijn zoals in de VOC tijd (deze huizen waren van Nederlanders).

Na het museum te hebben bezocht drinken we een bakkie koffie/thee en verlaten we Swellendam.

We rijden weer een mooie route en komen rond de avond aan bij ons huis in Plettenberg Bay. Dit huis staat op een afgesloten terrein met luxe privehuizen. Om binnen te komen moet je door een poort met een behoorlijk strenge toelatingscontrole (het blijft toch Zuid Afrika). Het huis staat wat hoger op een berg een heeft een geweldig uitzicht op zee. Het huis zelf is echt van alle gemakken voorzien, alle kamers hebben een eigen badkamer en we hebben een privé zwembad. Zie de foto's om te zien hoe mooi het hier is, hier houden wij het prima uit de komende dagen!

We zijn een beetje moe van de lange rit en willen eigenlijk vooral lekker eten en hangen, dus we kijken of we hier pizza kunnen laten bezorgen en dat kan! Als we op de pizza wachten videobellen we nog even met mama en met Ewoud,  Lieke, Melle en Silke.

Peter moet de pizza bij de poort ophalen, want de bezorger mag hier niet naar binnen. We eten lekker, drinken een van de wijntjes de tijdens de wijnproeverijen hebben gekocht en gaan dan op tijd naar bed.

Deze reis beleven we zoveel en wij beseffen ons dat dit echt heel bijzonder is. Iets waar wij deze avond extra bij stil staan. Geniet met volle teugen! Live life to te fullest!