The Wedding of Tom and Ali

10 februari 2020 - Grabouw, Zuid-Afrika

Zaterdag

Vandaag is het zover, de reden van deze trip naar Zuid Afrika, Tom en Ali gaan trouwen!

De bruidegom oogt zeer relaxed en komt met een biertje in zijn hand de ontbijtzaal in van het hotel. Wij vermoeden dat de bruid iets minder relaxed was...

Het is een enorm hete dag en de bruiloft begint pas om 4 uur, wij gaan na het ontbijt dus lekker met een boekje bij het zwembad liggen.

Rianne, Robert (gisterenavond laat ook gearriveerd) en de Nederlandse vrienden van Ali: Ted, Mark en Céline, sluiten ook bij ons aan. Gezellig en ontspannen ochtend. Harry komt er later ook nog bij en met elkaar bestellen we een lunch, waarna we ons klaarmaken voor de bruiloft.

De tuin van Peter G. en Tessa ziet er onwijs mooi uit. Alle bloemstukken zijn ook prachtig. Kevin en Cherry (de buren) hebben hard geholpen om het hele terrein klaar te maken voor de bruiloft.

Tussen de bloemen nemen we (in de brandende zon) plaats. Tom en Charlotte staan er klaar voor, Ali laat nog even op zich wachten. Maar daar komt ze dan hoor, aan de hand van haar vader... wat een mooie bruid!

De ceremonie wordt vanwege de hitte kort gehouden. De geloftes worden gedaan (Ali hield het niet droog) en hierna hebben we een erehaag gevormd en bloemen gegooid naar het bruidspaar. Op naar de schaduw!

Op het veld voor in de tuin staan wat bomen en voor de gelegenheid ook parasols, fijn een beetje afkoelen. Er is champagne, een gin bar en een uitgebreide hapjestafel met heerlijke kazen. De kaas die wij uit Nederland hebben meegenom valt erg in de smaak bij alle buitenlandse gasten.

Na deze hapjes en drankjes gaan we aan tafel. De tafelschikking is zo gedaan dat de gasten een beetje mixen. Peter in ik zitten aan tafel met de broer van Tom, een neef van Ali en wat vrienden van Tom en Ali. Heel gezellige tafel, wij vermaken ons prima. Er worden  speeches gehouden tussen de gangen door en uiteindelijk zijn ook wij met onze Hollandse act aan de beurt. Wij hebben oranje attributen mee en hebben op een aantal bestaande liedjes een nieuwe tekst gemaakt. De buitenlandse gasten (en Tom en Ali) vinden het hilarisch, ze gaan deze traditie ook introduceren in ZA en Aus.

Het boeket én de kousenband worden gegooid (Peter en ik vangen niets, dus nee geen aankondiging hier :p) en dan wordt de dansvloer door het bruidspaar geopend.

Een gezellige avond met als hoogtepunt uiteraard het Nederlandse lievelingsliedje van Ali: Sexy als ik dans van Nielson. Deze viel ook in de smaak bij de Zuid Afrikanen.