Cape Town --> Houw Hoek

7 februari 2020 - Grabouw, Zuid-Afrika

Donderdag

Onze laatste dag in Kaapstad is aangebroken. We slapen iets langer uit (wel fijn na het vrijgezellenfeest) en gaan met zijn vijven naar Kirstenbosch. Een gigantische tuin waar je met gemak twee dagen kunt ronddwalen. Een geurentuin, eeuwenoude bomen, veel en vooral ook grote bloemen, er is enorm veel te zien. Op advies van Gloria en Peter B. gaan wij op zoek naar de Boomslang, dit blijkt een loopbrug in de vorm van een slang te zijn waarvan je een mooi uitzicht hebt over de tuin en de bergen eromheen.

We bestellen op het terras een broodje en gaan na de lunch nog een rondje door de andere kant van de tuin. Nu is het echt tijd om Kaapstad achter ons te laten. We laden onze spullen in de auto en gaan op weg naar Houw Hoek.

Het Houw Hoek hotel bestaat uit meerdere gebouwen op een mooi landgoed met uitzicht op de bergen. Het huis van Peter en Tessa staat ook op dit landgoed. Vanavond zijn we bij hun uitgenodigd voor een braai met hun gezin, de familie van Tom en nog wat andere familieleden van Tessa's kant. Nu kunnen we dus eindelijk Tom, Charlotte en de tuin van Tessa ontmoeten/bewonderen.

De braai is erg gezellig, Charlotte geniet van de aandacht van alle familie en vrienden om haar heen en doet kunstjes op de tafel waarna ze trots voor zichzelf gaat klappen, zo schattig! We eten springbok en impala, beide erg lekker. En nadat Christiane aangeeft dat ze gek is op Amarula (een Zuid Afrikaans drankje dat lijkt op Baileys) zorgt Peter G. ervoor dat dit ook nog op tafel komt.

Na het eten gaan we allemaal naar onze hotelkamer, morgen helpen we met de laatste voorbereidingen voor de bruiloft.

1. Ria Grimbergen:
    9 februari 2020
    Leuk al die verslagen en foto's!!!!
    Heerlijk genieten met elkaar!