Cape Town - Day 3

7 februari 2020 - Cape Town, Zuid-Afrika

Woensdag

Vandaag stappen we na het ontbijt met zijn vijfjes in onze huurauto en rijden we naar Cape Point. De route langs de kust is al onwijs mooi, maar bij Cape Point is het helemaal geweldig!

Onderweg komen we Baboons (bavianen) tegen, een ervan klimt zelfs op het dak van de auto voor ons.

Na het parkeren lopen we de weg naar boven richting het uitzichtpunt. Bij Cape Point komen de Indische en de Atlantische Oceaan samen, wat vaak gepaard gaat met heftige golven. Een mooi gezicht én geluid.

We rijden hierna door naar Boulders Beach om de pinguïns te bewonderen die hier in grote aantallen leven. Het is redelijk druk hier, maar wel erg mooi. Pinguïns blijven vermakelijke beesten om naar te kijken en zijn erg fotogeniek, dus we hebben meteen heel wat vastgelegd.

Hierna gaan we op weg naar de nursery van Jeremy en Carey 'Harry Goemans Garden Centre'. Voor de lezers die geen familie zijn: Harry Goemans was mijn vaders oom en de vader van Gloria, Patsy en Peter Goemans. Jeremy is zijn kleinzoon, hij heeft het tuincentrum overgenomen. Onwijs gaaf om het nu eindelijk in het echt te zien.

We worden getrakteerd op een heerlijke lunch waar ook de ouders van Carey bij aanschuiven. Erg gezellig.

Rianne en ik moeten vervolgens wel een beetje haasten, want wij worden om 4 uur opgehaald voor het vrijgezellenfeest van Ali. We kleden ons snel om (dresscode pink with a touch of Africa) en rijden dan met Melanie naar Signal Hill. Op deze berg is een picknick georganiseerd met wat Gin Tonic en lekkere hapjes. Helaas zit het weer tegen en is het koud en bewolkt, waardoor de zonsondergang niet te zien is.

Met de hele groep meiden gaan we naar Stardust, een theater restaurant waar we heerlijk eten en kijken naar optredens van de bediening. Ali wordt het podium opgeroepen, waar ze niet zo heel erg op zat te wachten, en wij zingen en dansen met de optredens mee. Een heel gezellige avond!

Jan, Christian en Peter gaan met Gloria, Peter B, Patsy en Henry uit eten bij Waterfront. Dit was ook erg leuk.