Cape Town - Day 2

7 februari 2020 - Cape Town, Zuid-Afrika

Dinsdag

Vandaag staat de 'hop on hop off bus' op de planning. Een leuke en makkelijke manier om de stad te ontdekken.

We vertrekken vanuit Kirstenbosch, pluggen onze oortjes in met de audio tour en genieten van de info en het uitzicht. Bij Hout Bay stappen we uit en bekijken we de haven, gaan we op de foto met een zeeleeuw (met dit soort toeristische acties verdienen veel Afrikanen hun geld) en bekijken we de spulletjes die op de markt en in de winkeltjes worden verkocht. We drinken wat op een terras en stappen hierna weer op de bus.

Helaas komen we na deze stop opeens in een heel ander weertype terecht, de hete zo'n verdwijnt achter mistwolken en hiermee verdwijnt ook ons uitzicht. De audio tour geeft aan 'look to your legt to see Robbeneiland', wij zagen alleen maar mist. Jammer, maar niets aan te doen.

We komen ook vandaag een beetje in tijdnood. De bus komt in een file terecht en wij moeten op tijd bij de familie zijn, want we worden vanavond meegenomen naar een traditioneel Afrikaans restaurant. Het verkeer werkt echt niet mee, dus we moeten een beetje creatief zijn. Patsy zoekt in onze tassen naar de kleding die we aan willen en neemt dit mee naar Gloria waar wij inmiddels gearriveerd zijn. We frissen ons op en kleden ons om om op pad te gaan.

Gold Restaurant is erg bijzonder, de tafels zijn gedekt met mooie Afrikaanse servetten, de bediening draagt Afrikaanse kleding (zo mooi!) en treden op. Ze dansen en zingen en spelen muziek, wij krijgen ook nog een les in trommelen. Voor het eten komt worden we allemaal beschildert, zie ook de foto's.

Het eten is erg lekker. We krijgen 14 gangen met kleine Afrikaanse gerechtjes. Super lekker, maar ik weet nu al niet meer wat het allemaal was moet ik bekennen.

Aan het eind van de avond worden we door de familie allemaal naar onze logeerplekken gebracht. Rianne en ik rijden met Harry mee, die niet meer wist waar hij zijn auto geparkeerd had (echt niet handig in Kaapstad). Gelukkig zijn hier mannen die helpen bij het toewijzen van parkeerplaatsen, ze moeten betalen om een zone toegewezen te krijgen en leven van de fooi die je ze geeft wanneer je weer weg gaat (5 a 10 rand). Een van deze mannen wist nog waar Harry zijn auto had geparkeerd en bracht ons naar de juiste straat, waar een andere man de auto van Harry goed had bewaakt want hij had ook nog zijn raampje open laten staan. 2 keer fooi dus en heel veel mazzel dat alles goed is afgelopen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl